... First Update 2015 ...

Bismillahirrahmanirrahim.
Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW, keluarga serta para sahabat.

Assalamualaikum..
First Update 2015.. Sebenarnya.. Setiap saat, setiap detik itu adalah baru..
Cuma kita manusia, selalu melihatnya dalam lingkungan yang besar..

Sesaat yang lepas.. Seminit yang lalu..
Satu jam yang sebentar tadi..
Tak mungkin akan berulang.. 
8 Januari 2015 tak akan ada 2 kali..

Hari berganti hari.. Bulan berganti bulan..
Tahun berganti tahun.. 

Apakah persediaan kita menuju mati?

Zaman sekarang, ramai antara kita asyik berbicara soal jodoh..
Kurang berbicara soal mati..
Sedangkan, Jodoh itu ada tetapi Mati itu pasti..
Kita kena ingat, ajal itu datang tanpa lewat sesaat dan tanpa awal sesaat..

Di sini aku nak share "Renungan Ringkas"
Semoga bermanfaat.. (n_n) ..


Okeh lahh... Aku akhiri entri aku kali ni dengan lafas..
Segala yang baik datangnya dari Allah.. Yang kurang itu kelemahan diriku sendiri..
Ilmu yang bermanfaat yg korang dapat adalah sedekah jariah untuk aku berbanding nuffnang yang korang berikan.. (n_n)

Semoga rahmat Allah selalu ada bersama anda sekeluarga..
Terima kasih, kerana sudi meminjamkan masa anda menjenguk ..Dunia Aku..


Comments

Popular Posts